Verbal judo

Si cuvantul e o arma.

Printre cei mai putin cunoscuti luptatori din fortele speciale se numara si militarii din cadrul Programului Phoenix Raven.

Misiunea lor este de a proteja aeronavele US Air Force care aterizeaza in punctele fierbinti ale Globului.

Armamentul din dotare afisat la vedere este performant, bineinteles, dar arma cea mai importanta este… vorba.

Luptatorii sunt experti in ceea ce se numeste Verbal self defense, pe romaneste “sa faci din vorbe”, dar nu cu sensul peiorativ.

Bagati la scufita:

Nu este usor, necesita abilitati de comunicare si mai ales sa zambesti.

Verbal judo nu functioneaza cateodata.

In ultimele 6 luni am incasat 2 pumni in fata, primul din vina mea, cateodata sa iei un pumn pentru niste info merita. Al doilea a fost chiar amuzant, i-am zis aluia “nici macar n-ai mana grea”, a plecat si a venit latraul lui sa zica “bai, daca vroia” samd. N-au durut absolut deloc, am avut profesori buni.

Ce-am invatat?

Ca e necesar sa ma las corigent la verbal judo. Cine stie, poate chiar am gresit.

De ce scriu asta?

De Sarbatori m-am intalnit cu un prieten pe care nu-l mai vazusem de peste 10 ani. Topograf.

Mi-a spus ca a fost abordat intr-o maniera mai contodenta de niste unii cand facea masuratori intr-un sat. Dupa ce in prealabil anuntase. Nu le spun ciobani, ciobanii au neuroni.

Nu era la furat de cirese.

Si ei nu erau nici ca Ilarion Ciobanu cu celebra (pentru cine stie) “Ce cauti, mah, in muntii nostri?”.

In orele de discutie am incercat sa-i asez sinapsele in ordine, dar n-am reusit.

A, unul care a lovit era jandarm. “Felicitari”, baieti! Mi-a zis chiar un jandarm dintr-o unitate de elita ca jandarmii sunt doi pe un creier, uneori da, e adevarat.

Dar nu-mi imaginam ca sunt si 5 pe o sinapsa…

“Nu ne facem dreptate cu mana noastra”, asa am fost instruit.

Avem insa voie sa raportam nedreptatile vazute.

Sper ca le-am spus cu tact, IJJ Timis.

Anyway, fuck off! With sugar on top!

3 comments

  1. enzo · April 19

    Jandarmii is recunoscuti pentru lipsa de materie cenusie. Se lucreaza pe sistem: pumnii mei minte nu are.
    Cunosc un caz in care a fost trimis un echipaj la o benzinarie ca faceau ceva colorati scandal, au intrat si au luat la bataie pe toata lumea fara sa intrebe. Partea buna ca majoritatea erau tigani, partea proasta e ca nu aia facusera scandalu. 🙂
    A mai fost un caz… in care un jandarm a fost implicat indirect:
    http://www.gandul.info/stiri/antrenata-sa-salveze-vieti-batuta-de-un-interlop-cine-este-miruna-fata-lovita-cu-bestialitate-intr-un-local-din-straja-15047273

    Like

  2. tactiqthink · April 19

    Am vazut atunci inregistrarea cu salvamontista.
    La fel ca in orice institutie, si in Jandarmerie sunt oameni si oameni, eu am avut norocul sa cunosc mai mult oameni elevati din Jandarmerie.
    Anul trecut am vazut pe viu cateva interventii in orasele pierdute pe harta “on a rainy tuesday night” in care baietii au actionat ca la carte, cu multa diplomatie, chiar m-au surprins placut, i-am si felicitat.

    Like

    • enzo · April 19

      Asa este.
      Ideal ar fi sa vedem niste reactii mai hotarate in asemenea cazuri, cu o publicitate cat mai mare.

      Like

Leave a Reply

